Loading

O Nas

dr hab. n. med. Anna Starowicz-Filip

neuropsycholog

tel : 601 178 502

Neuropsycholog, specjalista psychologii klinicznej, terapeuta afazji, psychoterapeuta; specjalizuje się w diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej funkcji poznawczych zarówno u dzieci jak i u osób dorosłych,z różnymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego. Zajmuje się diagnozą różnicową zaburzeń o charakterze psychiatrycznym i neurologicznym, jak również diagnostyką otępień. Prowadzi neuropsychologiczną rehabilitację zaburzeń pamięci, mowy i innych funkcji poznawczych powstałych w wyniku: udarów mózgu, guzów centralnego systemu nerwowego, urazów czaszkowo-mózgowych. Pracuje także jako psychoterapeuta, zajmując się pomocą pacjentom w radzeniu sobie z chorobą, trudnościami życiowymi, zaburzeniami depresyjnymi i nerwicowymi. W przypadku dzieci i młodzieży prowadzi diagnozę i terapię neuropsychologiczną pacjentów po operacjach neurochirurgicznych, dzieci ze specyficznymi trudnościami szkolnymi (dysleksja, akalkulia), zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD), zaburzeniami neurorozwojowymi, zaburzeniami zachowania, trudnościami wychowawczymi.

Na co dzień pracuje w Krakowskim Centrum Rehabilitacji, w Klinice Neurochirurgii Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz na Oddziale Neurochirurgii Dziecięcego Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Jest adiunktem w Zakładzie Psychologii Lekarskiej Katedry Psychiatrii Collegium Medicum UJ. Wykładowca i opiekun specjalizacji osób specjalizujących się w Psychologii Klinicznej. Autorka publikacji naukowych z dziedziny neuropsychologii.

dr n. med. i n. zdr. Mateusz Blukacz

psycholog

tel : 605 231 223

Absolwent Instytutu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktorant w Instytucie Zdrowia Publicznego Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego i pracownik naukowy Instytutu Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.Aktualnie realizuje 4-letnią specjalizację kliniczną w zakresie neuropsychologii. Zajmuje się głównie diagnozą neuropsychologiczną osób dorosłych z uszkodzeniami centralnego układu nerwowego, chorób neurodegeneracyjnych oraz diagnostyką otępień.

mgr Paula Golec

psycholog, psychoterapeuta

tel : 570 324 940

Absolwentka psychologii oraz całościowego szkolenia psychoterapeutycznego (Oddział Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic Szpitala Specjalistycznego im. J. Babińskiego w Krakowie). Pracuje w nurcie psychoterapii psychodynamicznej w oparciu o rozumienie psychoanalityczne (Krakowska Szkoła Psychoterapii Psychoanalitycznej). Obecnie poszerza swoją wiedzę w ramach specjalizacji w zakresie Psychologii Klinicznej, realizując ścieżkę z neuropsychologii, organizowanej przez Szpital Uniwersytecki w Krakowie.

Doświadczenie zawodowe zdobywała w Klinice Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, w Pododdziale Psychiatrii Psychodynamicznej, w Oddziale Leczenia Zaburzeń Psychotycznych, Centrum Urazowym Medycyny Ratunkowej i Katastrof CM UJ w O/K Anestezjologii i Intensywnej Terapii, oraz podczas licznych staży specjalizacyjnych.

W ramach psychoterapii indywidualnej pracuje z osobami dorosłymi oraz adolescentami od 15 r.ż. Pracę psychoterapeutyczną poddaje regularnej superwizji indywidualnej i grupowej.

Prowadzi diagnozę neuropsychologiczną m. in. w zakresie badania funkcji poznawczych po uszkodzeniu mózgu, udarze, guzach mózgu oraz w zakresie procesów neurodegeneracyjnych. Zajmuje się również rehabilitację funkcji poznawczych i afazji.

mgr Agata Zinczyn

neuropsycholog

tel : 570 324 940

Absolwentka Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, specjalista psychologii klinicznej, neuropsycholog. Zajmuje się diagnozą neuropsychologiczną osób dorosłych, w tym m.in. diagnozą różnicową otępień, diagnozą różnicową zaburzeń psychiatrycznych i neurologicznych, oceną funkcjonowania poznawczego po uszkodzeniach OUN, diagnozą zespołu nadpobudliwości ruchowej (ADHD) u osób dorosłych. Prowadzi także rehabilitacją neuropsychologiczną w przebiegu otępień, schorzeń psychiatrycznych oraz u osób po udarach i urazach mózgu.

Na co dzień pracuje w Poradni Psychologicznej zajmując się diagnozą psychologiczną osób dorosłych oraz poradnictwem. Ma także kilkuletnie doświadczenie w pracy na Oddziale Rehabilitacji Neurologicznej z osobami zmagającymi się z udarem mózgu, chorobami neurodegeneracyjnymi, urazami czaszkowo – mózgowymi i innymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego.

mgr Małgorzata Rucka

neurologopeda

Od dwudziestu pięciu lat nabywam wiedzę i doświadczenie w zawodzie logopedy. Jestem pedagogiem (absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego), logopedą (absolwentką Uniwestetu Pedagogicznego w Krakowie). Specjalizację w zakresie neurologopedii klinicznej z wczesną interwencją logopedyczną zdobyłam na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu. Szczególne zaintersowanie oraz pogłębianie wiedzy i umiejętonści praktycznych koncentruję wokół afazji. Szanując potrzeby pacjentów i mając na uwadze ciągły rozwój nauki jaką jest logopedia, wciąż podnoszę swoje kwalifikacje.

Umiejetności zdobyte na szkoleniach:
✔ Terapia ustno – twarzowa – I i II stopień
✔ SLI – diagnoza, prognoza, interwencja
✔ K- Taping. Kinezjotaping w logopedii
✔ Kompleksowa diagnostyka i terapia dysfagii
✔ Dysfagia pediatryczna- diagnostyka i terapia
✔ Emisja głosu
✔ Estill Voice Training (I stopień)

Wieloletnia współpraca z Polskim Towarzystwem Dysleksji pozwoliła mi nabyć doświadczenie w zakresie terapii dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w nauce, co zaowocowało publikacją. Współautorstwo rozdziału Postępowanie terapeutyczne w przypadku dysleksji rozwojowej w: Zaburzenia komunikacji pisemnej red.A Domagała, U.Mirecka 2017 sprawiło mi dużą satysfakcję. Mam również przyjemność prowadzić szkolenia z zakresu pracy z pacjentem z afazją, wśród których na uwagę zasługuje wystąpienia podczas XI Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej – Terapia logopedyczna sygmatyzmu, rotacyzmu i zaburzeń afatycznych – wybrane metody klasyczne i wspomagające. – Warszawa 20.11.2021 W pracy z osobami dorosłymi – terapia afazji; terapia dysfagii; W pracy z dziećmi i młodzieżą – terapia afazji; terapia specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksja; dysgrafia; dysortografia). Uważność podczas prowadzenia diagnozy oraz terapii sprawia, że daje ona efekty zadowalające zarówno dla pacjenta, jak i dla mnie.